woensdag 16 oktober 2013

Bird decoration

Het is al een tijdje geleden dat ik deze heb gemaakt, maar het is een heel makkelijk patroon, dus ik dacht ik deel 'm.


Ik heb hem van het blog van Attic24.

Klik hier om naar het Engelse patroon te gaan.

Patroon;

Het vogeltje bestaat uit 2 delen; 1 rond deel (het lijfje) en 1, de ogen, snavel, beentjes en vleugels.

het ronde deel;
Maak 4 st en maak ze aan elkaar vast.
Maak 6 st in de ring
Maak 2 dubbel crochet in elke stitch (12)
Maak 1 st, 1 dc, en herhaal totdat je het rondje hebt gehaald.
Maak 2 st, 1 dc en herhaal
Maak 3 st, 1 dc en herhaal
maak 4 st, 1 dc en herhaal
maak 5 st, 1 dc en herhaal.
Je kunt hem op dit moment nog groter maken als je dat wilt.
Flap nu het rondje dubbel en haak ze aan elkaar vast. Vul de vogel met wat vulling.



de snavel;
chain 5 om te beginnen
Draai om, sla 1 over en st 4 en draai weer om.
Maak in die 4 st een decrease, zodat je op 2 uitkomt, draai om.
maak van die 2 st 1 decrease, en st  die ene.
Vouw de snavel dubbel en naai aan elkaar vast.

Vleugel; maak 2;
chain 9 om te beginnen
In die 9, sla de eerste over, en maak; 1 vaste, 1 half stokje, 1 half stokje, stokje, stokje, half stokje, half stokje en 1 vaste,
Haak nu rond; maak in elke stitch een vaste.
ik heb 1 rondje gedaan, maar als je de vleugel groter wilt hebben, kun je verder met rondjes maken.




 
Voor de benen, maak 30 stiches en naai ze aan de onderkant van de vogel.
Naai de snavel en de vleugels aan de vogel en klaar is tie!




Om het net wat mooier te maken, heb ik een klein bloemetje gehaakt.
patroon;
Haak 4 losse en maak ze aan elkaar vast
Maak 2 losse en probeer 9 vaste in het rondje te maken. Eindig met een halve vaste in de 2de losse waar je mee bent begonnen.
We gaan nu het eerste vleugeltje maken;
Maak in 1 stitch; 2 losse, 1 stokje, 1 half stokje en maak een slip stitch in de volgende stitch.
Ga zo verder met de blaadjes haken totdat je het rondje vol hebt, als het goed is heb je nu 5 blaadjes.


Als hanger heb ik 40 losse gehaakt.

Naai alles aan elkaar vast en klaar is de Vogel Decoratie!

1 opmerking:

  1. Heb je toestemming deze te delen op deze manier?
    En aub leer de engelse termen als je iets in het Nederlands wil zetten.

    BeantwoordenVerwijderen